Programmamanager (28-36 uur)

Home » Vacature Programmamanager

Word jij vrolijk van innoveren, enthousiasmeren en het ontwikkelen van visie en programma’s op HRM-thema’s. En wil jij een bijdrage leveren aan het versterken van de wendbaarheid en weerbaarheid van zowel medewerkers als organisatie binnen de provinciale sector, dan zijn wij op zoek naar jou.

Wie zijn wij?

Wij zijn het A&O-fonds Provincies. Wij ondersteunen de Provinciale sector als kennismakelaar en platform voor samenwerking. Het fonds initieert, stimuleert en bevordert vernieuwende activiteiten op het gebied van HRM, arbeidsmarkt, medezeggenschap en arbeidsomstandigheden. Alles in nauwe samenwerking met de sector. We zijn paritair, wat betekent dat we projecten uitvoeren die zowel voor de werkgevers- als de werknemerspartijen relevant zijn. Het A&O-fonds wordt aangestuurd door een paritair bestuur.

Als programmamanager heb je binnen het A&O-fonds Provincies te maken met een klein flexibel team van enthousiaste collega’s. Je vindt meer informatie over ons op www.aenoprovincies.nl

Dit maakt deze job leuk

Als programmamanager bij het A&O-fonds volg je de ontwikkelingen op diverse HR-thema’s, zowel binnen als buiten de sector. Je weet deze te vertalen naar innovatieve projecten binnen de sector. Samen met de directeur ben jij verantwoordelijk voor de afstemming met het bestuur en het ontwikkelen en uitvoeren van het jaarlijkse programma van het fonds. Hierbinnen neem je een aantal programmathema’s voor je verantwoording. Je onderhoudt proactief contact met de belangrijkste stakeholders voor jouw projecten en thema’s binnen de 35 organisaties in de provinciale sector. Jij weet hierdoor welke vragen er leven in de sector en betrekt stakeholders actief bij de ontwikkeling van activiteiten van het fonds. Binnen de sector ben je één van de ambassadeurs en aanspreekpunten van het fonds.

Voor de ondersteuning bij de uitvoering van het programma verken je het aanbod van externe partijen, fungeer je als opdrachtgever en stuur je partijen aan. Ook bewaak je voor jouw projecten de budgetten. Voor stakeholders organiseer je periodiek bijeenkomsten voor informatieoverdracht, inspiratie en kennisuitwisseling. Daarnaast zorg je voor jouw thema’s voor een effectieve communicatie met de sector via de diverse communicatiekanalen van het fonds en via workshops en bijeenkomsten. Samen met het team werk je actief mee aan de verdere ontwikkeling en profilering van het fonds.

Het jaarlijks activiteitenplan inclusief begroting en wet- en regelgeving op het gebied van bijvoorbeeld AVG, cao en digitale toegankelijkheid vormen de kaders voor de uitvoering van de werkzaamheden.

Dit is wie jij bent

• Je beschikt over HBO/ WO werk- en denkniveau.
  • Kennis en ervaring op het gebied van project- en programmamanagement en een brede ervaring op het gebied van HR gerelateerde onderwerpen.
  • Je weet de provinciale uitdagingen van de toekomst om te zetten in ondersteunende programma’s voor de sector.
  • Je hebt oog voor zowel de belangen van werkgevers als werknemers en kan hierin goed een onafhankelijke positie innemen. Je hebt dan ook gevoel voor de verhoudingen in een paritair bestuurde organisatie.
  • Je kan goed zelfstandig werken in een kleine organisatie en op wisselende werkplekken werken.
  • Je bent innovatief en staat open voor veranderingen en weet mensen daarin mee te krijgen.

Dit is wat je ervoor terug krijgt

• Een passend bruto maandsalaris afhankelijk van jouw kennis en ervaring tussen de € 4232,- en € 5972 bij een werkweek van 36 uur (schaal 11 cao provinciale sector).
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) van ruim 22% (inclusief 8% vakantiegeld). Uit te betalen in extra vrije dagen, een opleiding of salaris.
  • Een Persoonlijk Budget Duurzame Inzetbaarheid van € 6.000,- per vijf jaar.
  • Goede overige secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een solide pensioenregeling via het ABP, een reiskostenvergoeding en de mogelijkheid om hybride te werken op onze fijne werkplek in centrum Den Haag dan wel thuis. Hiervoor ontvang je een thuiswerkvergoeding.
  • Inspirerende functie in een kleine professionele organisatie met veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid en aandacht voor een goede werk-privébalans.
  • De aanstelling is in overleg, waarbij zowel een dienstverband bij het A&O-fonds als een detachering vanuit je huidige werkgever bespreekbaar is.

Enthousiast geworden bij het lezen van deze vacature?

Wil je meer over de vacature weten of eerst even sparren alvorens te solliciteren? Dat kan, neem dan contact op met Maurice Tramper, Directeur van het A&O-fonds Provincies via 0642435359 of maurice.tramper@aenoprovincies.nl. Wil je meteen solliciteren? Stuur dan je cv en motivatie voor donderdag 3 oktober naar info@aenoprovincies.nl. De gesprekken vinden plaats op 14 en 15 oktober op ons kantoor in Den Haag.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.