AI en nepnieuws

Bekijk de video(‘s) over de nieuwe tool voor de Digi-RI&E provinciale sector.

Filmpje

AI en nepnieuws

In deze essential testen we hoe goed jij al in staat bent om nepnieuws van echt te onderscheiden. Daarnaast bespreken we aan de hand van een aantal voorbeelden hoe AI-technieken worden ingezet om nepnieuws te verspreiden. Ook krijg je een aantal praktische handvatten om nepnieuws te herkennen. Na het volgen van deze essential ben jij beter in staat om de betrouwbaarheid van een bericht, foto of video te bepalen.

Direct naar het filmpje

tweede