De totstandkoming van een cao

Welke factoren spelen een rol bij de cao-onderhandelingen en hoe kom je tot een akkoord?

Categorie:

Beschrijving

Home » Producten » Medezeggenschap » De totstandkoming van een cao

Filmpje

De totstandkoming van een cao

Een cao opstellen gaat niet vanzelf. Voor de totstandkoming van een cao komen veel professionals van verschillende partijen bij elkaar om de belangen van werknemers en werkgevers te behartigen. Tijdens deze onderhandelingen wordt er veel besproken, van inflatie tot verlof. In dit inzicht geven wij jou een kijkje in de keuken van cao-onderhandelingen, welke partijen een rol spelen en wat er allemaal geregeld is in een cao.

In dit inzicht vertellen Arno van Voorden, Esther Koot-van der Putte en Jan Markink over de totstandkoming van een cao. Ze gaan in op de onderhandelingen, de belangrijke factoren tijdens de onderhandelingen en wat de medewerker van een cao merkt.

Direct naar het filmpje

Om gebruik te kunnen maken van dit product, moet je een account hebben op het nieuwe leerplatform van A&O ProvinciE-learning dat sinds 21 maart 2024 online is. Mocht je je hiervoor nog niet hebben geregistreerd, doe dit dan nu!

Ook als je in het verleden al een account had voor A&O ProvinciE-learning, moet je je voor dit nieuwe platform opnieuw aanmelden.

tweede

Extra informatie